PKN Gemeente Hoogersmilde

WELKOM

Welkom op de website van de Protestantse Gemeente Hoogersmilde
lees meer ยป

Auto ophaal dienst Auto ophaal dienst
Kunt u niet meer zelfstandig naar de kerk komen, dan is er de auto ophaal dienst. U kunt contact opnemen met Kees Daling, telefoon  0631338011, die de chauffeurs coördineert.

Jaarthema protestantse kerk Jaarthema protestantse kerk
Elk jaar introduceert de Protestantse Kerk een jaarthema voor het nieuwe kerkelijk seizoen. Startzondag is voor gemeenten het moment om hier voor het eerst mee aan de slag te gaan.
Het thema is “Aan tafel” Later in het jaar komt het thema ook terug in onder andere de kerst- en 40dagentijd campagne, en bij events zoals de Protestantse Lezing. Het thema sluit aan op de visienota van de Protestantse Kerk, “Een van de sleutelwoorden hierin is genade. Een plek waar dit heel concreet wordt, is de avondmaalstafel. Daar ontvang je brood en wijn als genadegaven van God. Die krijg je om ze vervolgens ook weer uit te delen, heel letterlijk: de beker die je krijgt aangereikt, geef je door. Eigenlijk loopt de avondmaalstafel door in het leven van alledag, in de ontmoeting met de ander met wie je deelt van wat je hebt ontvangen.” Het begrip maaltijd blijft dan ook een belangrijke rol spelen door het jaar heen. “Samen eten is fundamenteel voor een echte ontmoeting, en heel Bijbels. Ga maar na: hoe vaak zat Jezus niet met anderen aan tafel?. “Aan tafel!” betekent nog meer. Elk mens zoekt hoop of rust – en daarvoor kun je in de kerk terecht. Je krijgt er ook ‘voeding’ om je weg te gaan in het leven. Dat is hard nodig, juist nu de wereld voortdurend in crisis lijkt te zijn.

Inloop KC De Schakel

Loop eens binnen op vrijdagmiddag
Inloop KC De Schakel
Kerk open: Kom eens langs!
Op vrijdagmiddag is de kerk open van 15 30 uur tot 16 30 uur.  Een enkeling wil even koffie, een goed gesprek, een stille plek om te werken, maar ook sommigen willen even in de kerk zitten of een kaarsje te branden. Ook de komende vrijdagen is de kerk dat uur open. Welkom wie eens wil komen!
Ds Anita van der Heide

Collecten in de kerkdienst Collecten in de kerkdienst
Als u niet in de kerk kunt komen is er een andere mogelijkheid om een gift te geven voor de kerk of voor de diaconie. Voor de kerk is het rekeningnummer NL17 RABO 0328 9005 59
Voor de diaconie is het nummer NL25 RABO 0328 9109 88
Graag de datum van de collecte erbij vermelden, anders weten we niet voor welke collecte de gift bestemd is.
 Bij voorbaat dank voor uw medewerking.
 Jans Visscher en Auke Gorter, boekhouders kerk en diaconie.

Nieuwe website Classis Groningen-Drenthe Nieuwe website Classis Groningen-Drenthe
Op 18 mei is tijdens de classicale vergadering de nieuwe website van onze classis gelanceerd: www.classisgroningendrenthe.nl De nieuwe website wil vooral de communicatie tussen de classis en de gemeenten versterken maar ook tussen de gemeenten en de ringen onderling. Op de website is er naast nieuws ook ruimte voor columns en projecten. Als er nieuws, ontwikkelingen en projecten in de gemeente zijn, laat ons dat weten zodat we via de website van elkaar op de hoogte blijven. Mailen naar: redactie@classisgroningendrenthe.nl  Namens het breed moderamen van de classis,
De werkgroep communicatie.

Beleidsplan 2018 2023 / Gebruiksplan Kerkgebouw Beleidsplan 2018 2023 / Gebruiksplan Kerkgebouw
Voor het inzien van het beleidsplan 2023 2028, klik op Beleidsplan 2023-2028

Voor het inzien van het gebruiksplan kerkgebouw, klik op gebruiksplan kerkgebouw

Communicatie met de Gemeenteleden Communicatie met de Gemeenteleden

Kerkgroet:

De kerkgroet is het wekelijkse informatiebulletin. Hierin staat nieuws van de kerkeraad, toelichting op collecten, het wel en wee van onze gemeente e.d. Dit bulletin wordt verzonden via de mail.

Wil u deze ontvangen? U kunt dit doorgeven aan de scriba van de kerkenraad via het emailadres: pknhoogersmilde@gmail.com

Kopij voor de Kerkgroet kunt u via de mail sturen naar betsyvisscher@xs4all.nl
Kopij kan ingeleverd worden tot donderdag 17.00 uur.

Groepsapp De schakel: De Whatsapp groep waar veel gemeenteleden lid van zijn.

Socie app: App waar gemeenteleden lid van zijn. Wat vind je in deze app? Nieuws, Kerkdiensten, Activiteiten, Ledenlijst e.d.

Kerkdiensten

AANVANG KERKDIENSTEN IN K.C. DE SCHAKEL:
Het gehele jaar om 09:30 uur

De kerkdiensten kunnen ook gevolgd worden via http://www.kerkdienstgemist.nl

SAMEN BENT U NAMELIJK HET LICHAAM VAN CHRISTUS, EN IEDER AFZONDERLIJK ZIJN LEDEN. (1 KOR. 12:27) SAMEN BENT U NAMELIJK HET LICHAAM VAN CHRISTUS, EN IEDER AFZONDERLIJK ZIJN LEDEN. (1 KOR. 12:27)
In de gemeente wordt samen de liefde van God gevierd. Zondags gaan we gezamenlijk naar de kerk en door de week staan we daar op verschillende manieren bij stil. De gemeente is ook een plek waar naar elkaar wordt omgekeken. Vers 26 zegt niet voor niets: "En als een lid lijdt, lijden alle leden mee. Als een lid eer ontvangt, verblijden alle leden zich me." We zoeken met elkaar wegen om als kleine gemeente, een aantrekkelijke gemeente te zijn, die oog heeft voor het dorp, de wereld en alles wat daar gebeurt. Dit werd al in de eerste gemeenten in de eerste eeuw gedaan. Wij geven daar ook blijk van, maar dan op een voor deze tijd passende wijze. Er moet nog veel gebeuren, maar we zetten de schouders eronder. Wat is het mooi om te zien, dat we maar een klein dorp zijn en toch hier groot in zijn. Op deze website kunt u adressen/telefoonnummers en informatie over de kerkdiensten en overige activiteieten vinden. Misschien dat velen hierdoor inspiratie krijgen om daad-werkelijk SAMEN STERK TE ZIJN!

Routebeschrijving

Waar vind u de kerk:
K.C. De Schakel
Rijksweg 178 te Hoogersmilde

Contact Contact
Contact met de Webmaster voor het doorgeven van kopij, activiteiten e.d.: Mail naar   Webmaster

Slotdienst
datum en tijdstip 21-04-2024 om 09:30 uur