De jeugd De jeugd
Er wordt hard gewerkt om voor onze kinderen en jongeren allerlei moois te blijven en te gaan organiseren. Wij zijn gelukkig een gemeente waar nog heel vaak kindernevendienst is. Er zijn al veel kerken zonder KND, wat een zegen dat wij nog steeds regelmatig kinderen in ons midden hebben en er vooral leiding is die leuke programma’s voor hen blijft bedenken. Hulde daarvoor. Daarnaast is er voor de kinderen van de basisschoolleeftijd de uitnodiging op school rondgebracht om mee te doen aan de kerstmusical. Deze is dit jaar in samenwerking tussen Smilde en Hoogersmilde  We hebben een mooie groep kinderen uit beide dorpen binnengekregen. We zijn heel erg blij dat er ook zoveel aanmeldingen uit onze gemeente zijn binnen gekomen. We maken er een mooi feest van zo. Daarnaast kijken we met school welke verdere samenwerking er dit jaar mogelijk is. Wordt vervolgd dus!
Groet ds Anita van der Heide

Kinderkerk / Tienerkerk Kinderkerk / Tienerkerk

Tienerkerk vanaf 9 jaar en ouder

========================================================================================

Tienerdienst Hoogersmilde,
Vanaf 24 december 2017 is er maandelijks een Tienerdienst. Dit om de opgroeiende tiener een passende dienst te geven op hun niveau van denken en functioneren in de maatschappij. In de diensten gaan we in op vragen als waarom we bestaan en hoe wij Gods Woord kunnen vertalen naar het leven van het hier en nu.
De Tienerdienst geeft de mogelijkheid om Jezus Christus te leren kennen door middel van gebed, bijbelverhalen, opdrachten, groepsgesprekken en aanbidding.
In de bijbelverhalen leren de tieners over het leven van Jezus, het Evangelie, onze aarde en kunnen we ingaan op de vragen die bij hen leven in het Licht van de bijbel.
Daarnaast is de Tienerdienst toegankelijk voor vrienden of vriendinnen die nieuwsgierig zijn naar onze diensten en naar het leven van Jezus.
We zullen onze uiterste best doen om de kinderen een veilige plek te bieden waarin zij op een eigentijdse manier de Bijbel uitgelegd krijgen en waarbij ze hun verhaal kwijt kunnen. Een band krijgen met God door middel van eigentijdse aanbidding in verschillende vormen als muziek en gebed.
Onze tieners verdienen een plek, een eigentijdse plek. Ze zijn welkom!
De Tienerdienst is er voor tieners vanaf 9 jaar en loopt qua tijd synchroon met de volwassendiensten.
André

lees meer ยป

Kinderkerk Kinderkerk

Kinderkerk

Wat is de Kinderkerk?

Met de kinderen van 4 tot en met 12 jaar gaan we elke week naar onze eigen kinderkerk in KC de Schakel. We beginnen altijd met ons 'welkomslied' en daarna lezen we een verhaal uit de bijbel. We vragen ons dan ook altijd af of we zelf ook wel eens zoiets hebben meegemaakt. Elk kind vertelt dan zijn eigen verhaal! Vervolgens gaan we iets knutselen, kleuren of zelfs verven. We maken altijd iets wat met het onderwerp van die week te maken heeft, zoals een palmpasenstok, een knapzak waarmee we de wereld in kunnen trekken of een kerstster. Als we de kerk weer ingaan vertellen we soms aan de grote mensen wat we hebben gedaan en waar we het over hebben gehad.

Speciale projecten en diensten voor kinderen

Afgelopen jaar hadden we een speciale Kerstdienst voor kinderen, hun ouders, hun opa's en oma's en andere belangstellenden. We hebben een toneelstuk opgevoerd en veel kerstliedjes gezongen. En na de dienst was er chocolademelk en glühwein. Het was een bijzonder mooie dienst en de opkomst was groot!

Tijdens het Paasproject stond er voor in de kerk een groot ganzenbord, waarop we met Jezus meegingen in de tijd voor Pasen. Wat maakte hij toen allemaal mee? Het project werd afgesloten met een Paasdienst die grotendeels gericht was op de kinderen.

Heb je ook zin om een keer te komen? Je bent van harte welkom! We zien je graag bij de kinderkerk.

Groet van de leiding,

Helena, Margretha, André, Astrid, Jacinta