zondag 17 maart 2024 om 09:30 uur

Vijfde zondag van de veertigdagentijd
Voorganger(s): Ds. H. Thon uit Valtermond
Ouderling(en): dhr. J. Kamps
Organist: Marjan Doornbos

Eerste collecte Kerk in Actie Zending
Deur collecte Kerk in Actie Werelddiaconaat
Oppas Aanwezig

Biddagcollecte Kerk in Actie - Werelddiaconaat

Oeganda - Goed boeren in een lastig klimaat
In het noorden van Oeganda is het niet makkelijk genoeg voedsel te verbouwen. Regen valt
steeds onvoorspelbaarder door klimaatverandering. Boerinnen en boeren weten niet goed meer wanneer ze moeten planten. Soms valt er te weinig regen, dan weer te veel met overstromingen tot gevolg. De Anglicaanse Kerk van Oeganda leert hen droogtebestendige zaden gebruiken, milieuvriendelijker stoken, bijenhouden, beter samenwerken, sparen en investeren. Dit steunt boerengezinnen in hun strijd om het dagelijks bestaan.
Meer lezen: www.kerkinactie.nl/boerinoeganda

Veertigdagentijdcollecte Kerk in Actie - Zending

Rwanda - Leerzame stripverhalen voor kinderen
In Rwanda zijn er weinig kinderboeken. Drie Rwandese predikanten laten leerzame stripverhalen voor kinderen maken, die ze via scholen door heel Rwanda verspreiden. Het
vergroot de kennis en verbetert de leesvaardigheid van kinderen. Via schrijfwedstrijden leren kinderen nadenken over de thema’s uit de stripboeken, zoals gezondheid, voeding, kinderrechten, familieleven, christelijke normen en waarden en het milieu. Elk jaar komen er nieuwe boeken over andere onderwerpen, want “een kind dat leest, wordt een volwassene die nadenkt”, menen de oprichters.
Meer lezen: www.kerkinactie.nl/stripboekrwanda

Pinksterdienst
datum en tijdstip 19-05-2024 om 09:30 uur

Tweede collecte KIA Missionair werk
Deur collecte Voedselbank Hart van Drenthe
Beamer Astrid Boerma
Kinderkerk/Oppas Is aanwezig

Pinkstercollecte Kerk in Actie - Zending

Bangladesh - Gemeenteopbouw voor dorpskerken
In afgelegen dorpen in Bangladesh is het niet vanzelfsprekend dat gemeenteleden samen een sterke gemeente vormen. Christenen vormen een kleine minderheid en het opleidingsniveau in de dorpen is laag. Om dorpsgemeenten te helpen vitaal te zijn en blijven, ondersteunt Kerk in Actie een programma voor gemeente-opbouw. Voorgangers en kerkelijke vrijwilligers krijgen training in bijbelonderwijs, kinderwerk, leiderschap en diaconaat. Dankzij dit programma kunnen gemeenteleden groeien in geloof en in dienstbaarheid binnen en buiten de eigen gemeenschap.
Meer lezen: www.kerkinactie.nl/kerkopbouwbangladesh meer details