zondag 10 maart 2024 om 09:30 uur

Oppas/Kinderkerk is aanwezig

Veertigdagentijdcollecte Kerk in Actie - Zending

Indonesië - Sterke vrouwen in de kerk
De lokale kerkgemeenschappen op Papoea spelen een belangrijke rol in de samenleving, vooral in de afgelegen gebieden waar onderwijs en gezondheidszorg slecht functioneren. Veel vrouwen nemen sociale en pastorale taken op zich. Kerk in Actie ondersteunt de kerk op Papoea in het toerusten van vrouwen voor deze taken. Zij kunnen een diaconale of maatschappelijke training volgen, maar ook een alfabetiseringscursus of naailes. Ook licht de kerk vrouwen via een voedingsprogramma voor over gezonde voeding.
Meer lezen: www.kerkinactie.nl/vrouwenindonesie

Pinksterdienst
datum en tijdstip 19-05-2024 om 09:30 uur

Tweede collecte KIA Missionair werk
Deur collecte Voedselbank Hart van Drenthe
Beamer Astrid Boerma
Kinderkerk/Oppas Is aanwezig

Pinkstercollecte Kerk in Actie - Zending

Bangladesh - Gemeenteopbouw voor dorpskerken
In afgelegen dorpen in Bangladesh is het niet vanzelfsprekend dat gemeenteleden samen een sterke gemeente vormen. Christenen vormen een kleine minderheid en het opleidingsniveau in de dorpen is laag. Om dorpsgemeenten te helpen vitaal te zijn en blijven, ondersteunt Kerk in Actie een programma voor gemeente-opbouw. Voorgangers en kerkelijke vrijwilligers krijgen training in bijbelonderwijs, kinderwerk, leiderschap en diaconaat. Dankzij dit programma kunnen gemeenteleden groeien in geloof en in dienstbaarheid binnen en buiten de eigen gemeenschap.
Meer lezen: www.kerkinactie.nl/kerkopbouwbangladesh meer details